نوشته شده توسط : دکوری فروشی

شلف تمام فلزی مقاومت در کنار زیبایی

شلف تمام فلزی را می توان به عنوان یکی از زیباترین انواع شلف ها در نظر گرفت. متریالی مناسب که دست تولید کننده و طراح را کاملاً باز گذاشته تا هر ایده ای که در ذهن دارندرا به خوبی بر روی آن پیاده کرده و فرم دهی نمایند.

استفاده از فلزات برای ساخت انواع شلف می تواند به خلق آثار و طرح های بی نظیری بیانجامد زیرا طرح پذیری فلزات بسیار بالا بوده و عدم مقاومت در مقابل پیچشها و انحناهای لازم می تواند در نهایت طرح هایی بسیار خاص و صد البته مقاوم تر از سایر متریال ها و مواد اولیه را منجر شود. در شلف های چوبی چنین قابلیتی وجود نداشته و طراح و تولید کننده مجبور به رعایت برخی محدودیت ها در طراحی و نهایتاً تولید شلف های چوبی هستند.

حتماً برای شما هم پیش آمده که به محل کار یکی از دوستان یا آشنایان خود رفته باشید یا اینکه به منزل یکی از اقوام و رفقای خود دعوت شده اید و در آنجا، کتاب هایی را کنار هم بر روی دیواری دیده اید که تقریباً فقط از نزدیک می توان کف و دیوارۀ آن قفسه ها را مشاهده کرد، اینها همان شلف تمام فلزی یا یکی از انواع آنها هستند که به شدت مقاوم و البته دارای طول عمر بالایی هم می باشند.

در ساخت شلف تمام فلزی معمولاً سعی می کنند از آلیاژهای ترکیبی و یا مواد خالص و سبک اما مقاوم مانند آلومینیوم و یا ترکیبی از آلومینیوم و سایر فلزات استفاده کنند تا مقاومت بیشتر و وزن کمتری داشته باشند البته این امر همیشگی نیست و شلف های فلزی از جنس آهن نیز به وفور یافت می شود که به شدت زیبا و مقاوم هستند.

این نوع از شلف را می توان در همه جای دنیا و در تمامی کشورها و منازلی که علاقه به طراحی دکوراسیون منزل خود دارند مشاهده کرد و مخصوصِ مکان یا شهر و کشوری خاص نیست.

شلف تمام فلزی از زیبایی و جلای خاصی برخوردار است و می توان این ابزارِ بسیار مفید در دکوراسیون را هر جایی نصب کرد حتی در سرویس بهداشتی بالای روشویی و همچنین در حمام، چون نسبت به رطوبت بالای این مکان ها، مقاومت بیشتری نسبت به اجناسِ چوبی از خود نشان خواهد داد.

طرح ها و رنگ های متنوعی نیز از آنها برای نصب در سرویس بهداشتی موجود است که هر فردی با توجه به نیاز و سلیقه و البته ابعادِ مورد نیاز، از آنها استفاده خواهد کرد.

شلف تمام فلزی را البته بیشتر برای دکوراسیون و چیدن وسایلی تقریباً سنگین به کار می برند چون مقاومت خوبی از خود نشان می دهد اما برای وسایل بسیار بسیار سنگین مانند تعداد زیادی بشقاب و لیوان و ظروفِ دیگر آشپزخانه بهتر است از شلف های چوبی با پایه های محکم فلزی که بر روی دیوار نصب می شوند استفاده کرد تا در مقابل وزن زیاد ظروف، پس از مدتی تغییر شکل نداده و ایجاد مشکل نکنند.

حتی می توان شلف تمام فلزی را برای تغییر دکوراسیون لابی ها استفاده کرد چون ظرافت و زیبایی خاصی داشته و حس مدرن بودن را به افراد القا می کنند، خصوصاً اگر از رنگ های روشن و  البته بروز مانند نقره ای در آنها استفاده شود. چنین رنگ هایی در سراسر جهان به عنوان رنگ های مدرن و امروزی شناخته می شوند و به نوعی اعلام کنندۀ این موضوع هستند که فردِ مصرف کننده، پیوندی عمیق با دنیای مدرن و پیچیدۀ امروز دارد.

 

فروشگاه اینترنتی دکوری فروشی

نویسنده : طیب عالی



:: برچسب‌ها: شلف ,
:: بازدید از این مطلب : 6446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()